sobota, 28 marca 2015

SZYBKI OBIAD - GZIK Z ZIEMNIAKAMI. POLECAM !!!

28 Marzec 2015

Witam. Dzisiaj polecam szybki obiad, który kiedyś serwowała moja babcia. Jest to wspomnienie dzieciństwa, niestety trochę zmodyfikowane, gdyż nie posiadam świeżego wiejskiego twarogu.Warto spróbować.













GZIK Z ZIEMNIAKAMI.



SKŁADNIKI:
250 g twarogu
250 g serka homogenizowanego
200 g kwaśnej śmietany
200 g słodkiej śmietany
szczypiorek
1 cebulka ze szczypiorkiem
sól
pieprz
pieprz cayenne
koperek do posypania


PRZYGOTOWANIE;



Przygotowujemy produkty. Do miseczki wkładamy twaróg, pokrojona cebulkę, szczypiorek, serek homogenizowany, kwaśną śmietanę.Wszystko dobrze mieszamy - będzie bardzo gęste ale to nie szkodzi.



 Teraz dodajemy sól, pieprz i stopniowo dodajemy słodką śmietanę.Próbujemy i ewentualnie jeszcze doprawiamy.



Na końcu posypujemy koperkiem - dobrze jak jest świeży, ja użyłam mrożonego. Dekorujemy pieprzem cayenne. Gotowe.



                                                          SMACZNEGO !!!

4 komentarze:

  1. gzik? pierwszy raz słyszę :) u mnie w domu,to po prostu twaróg,no tylko,nie dodaje serka homogenizowanego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gzik to nazwa regionalna :) Widocznie pochodzisz z innego regionu. Ale jest pyszny. Jadałam często w dzieciństwie, tyle ze z Bryndzy. Polecam.

      Usuń
  2. U mnie dziś był na obiad , dodaje tylko jeszcze ząbek czosnku. Pyszności.

    OdpowiedzUsuń