niedziela, 15 marca 2015

BABKA GOTOWANA NA OLEJU COŚ INNEGO ZOBACZ !!!

15 Marzec 2015



Witam dzisiaj chce się podzielić z Wami moim przepisem na babkę gotowaną. Przepis powstał praktycznie przypadkiem , gdyż zabrakło mi produktu mianowicie margaryny, wiec postanowiłam zrobić z olejem. Okazało się , że moja babka jest idealna, wilgotna a jeszcze lepsza na drugi dzień chociaż nie zostało już jej dużo. Polecam coś słodkiego do kawy.





BABKA GOTOWANA NA OLEJU




SKŁADNIKI;

4-5 jajek
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4szklanki oleju
1 cukier waniliowy
olejek cytrynowy
kakao
barwnik spożywczy
forma do babki gotowanej


PRZYGOTOWANIE:


 Do miski wbijamy jajka dodajemy cukier, cukier waniliowy.W drugiej misce mieszamy mąki i proszek do pieczenia.



 Ubijamy jajka z cukrem mikserem na jednolita masę,  następnie dodajemy przesianą mąkę.Wszystko dobrze ubijamy i na końcu dodajemy stopniowo olej oraz aromat. Musimy pamiętać żeby nie dodawać dużo aromatu bo babka będzie gotowana nie pieczona.





 Przygotowujemy formę do gotowania, smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą.



Z białego  ciasta odlewamy do 2 małych miseczek masę i dodajemy do jednej kakao a do drugiej czerwony barwnik.



 

Do formy wlewamy najpierw białą masę następnie brązową i na końcu czerwona. Zamykamy szczelnie formę i wstawiamy do wysokiego garnka z  wrzącą wodą. Gotujemy 1 godzinę i 10-15 minut.





Po ugotowaniu od razu wyjmujemy z formy i zostawiamy do wystudzenia.




Możemy polukrować lub polać czekolada jak ja zrobiłam.


                                    SMACZNEGO !!!


1 komentarz:

  1. Przekopałam cały internet w poszukiwaniu babki gotowanej na oleju no i znalazłam🙂 Babka jest bajeczna! Wilgotna, puszysta,pięknie wyrasta. W tym tygodniu pieķłam już drugi raz - za pierwszym razem tradycyjna (bez kolorowych łatek) i oblałam czekoladą, dziś podobnie tylko,że do środka dodałam wiśnie w alkoholu❤ Pysznie

    OdpowiedzUsuń