piątek, 17 kwietnia 2015

JAJKA GOTOWANE - SADZONE W SOSIE MUSZTARDOWYM. SZYBKI POMYSŁ NA OBIAD.

17 Kwiecień 2015


Witam. Nie macie pomysłu na obiad? Zobaczcie jak szybko można zrobić jajka w sosie musztardowym. Zaskoczycie swoja rodzinę na pewno. Będąc w szkole średniej korzystałam ze stołówki szkolnej, zawsze w piątek to danie mieliśmy serwowane. Musze  się przyznać że nie przepadałam za nim, a teraz z przyjemnością sama serwuje mojej rodzinie.






JAJKA GOTOWANE - SADZONE W SOSIE MUSZTARDOWYM.


Porcja dla 4 osób. Ja gotowałam dzisiaj dla dwóch.
SKŁADNIKI:
3 łyżki masła lub margaryny
2 łyżki mąki
1/4 litra mleka
1/8  litra wody
1 łyżeczka warzywnego wywaru instant lub wegety
2 łyżki musztardy - wybór należny do Was. Ja użyłam średnio ostrej
8 jajek
folia spożywcza
sól

PRZYGOTOWANIE:

 Przygotowujemy sos: Rozpuszczamy masło i dodajemy mąkę, następnie dolewamy mleko, wodę w której rozpuszczamy wywar warzywny lub wegetę.

Gotujemy dobrze mieszając, żeby nie zrobiły się grudki około 5 minut, na końcu dodajemy musztardę.Sos gotowy.

 Wycinamy z foli kwadraty ,bierzemy kubek nakładamy folie i na środku robimy wgłębienie,wbijamy jajko i troszeczkę solimy, następnie delikatnie podnośny boki i związujemy takie sakiewki.
To jest mój sposób, można jajka bezpośrednio na wodę wbijać ale mi nie zawsze się nie udawało wiec robię to w ten sposób. Jeśli byście chcieli wbijać jajka bezpośrednio na wodę to musicie pamiętać, żeby dodać soli i  2 łyżki octu- na 1 litr wody.


Do wrzącej wody  wkładamy nasze sakiewki. Gotujemy 4 -5 minut.

Gotujemy ziemniaki, wykładamy jajka z sakiewek na talerz i polewamy sosem. Ja  jeszcze podsmażam 1 cebule i polewam na ziemniaki. Posypujemy rzeżuchą, ja nie miałam wiec użyłam szczypiorku. Gotowe.

                                                           SMACZNEGO !!!

2 komentarze:

  1. 39 year old Programmer III Bernadene Rixon, hailing from Alexandria enjoys watching movies like Class Act and Hooping. Took a trip to Church Village of Gammelstad and drives a Econoline E150. oficjalne zrodlo

    OdpowiedzUsuń