piątek, 18 marca 2016

DROŻDŻOWA ROLADA NADZIEWANA JABŁKIEM PRAŻONYM.

18 Marzec 2016

Witam.Wczoraj przyszła mi ochota na drożdżówkę. Podczas zarabiania ciasta zastanawiałam się jakich owoców użyć. Znalazłam parę jabłek wiec postanowiłam zrobić roladę ot co nieco do kawy. Niestety efekt jest taki , że dzisiaj do kawy został mi tylko mały kawałek . Delikatna roladka z prażonymi jabłkami to jest to, co gorąco polecam.





DROŻDŻOWA ROLADA NADZIEWANA JABŁKIEM PRAŻONYM.



SKŁADNIKI:
pól porcji ciasta drożdżowego przepis TUTAJ:
5 jabłek
pól szklanki  cukru
około pół szklanki wody

PRZYGOTOWANIE:

 Zagniatamy ciasto według przepisu  i zostawiamy do wyrośnięcia.

 Obieramy jabłka i kroimy w kostkę. Zasypujemy cukrem i podlewamy wodą. Dusimy co jakiś czas mieszając tak aby się nie przypaliły. Prażymy ok 20 minut, następnie  zostawiamy do  przestudzenia.

 Wyrośnięte ciasto rozwałkowywać w duży prostokąt. Smarujemy na całej powierzchni jabłkami prażonymi.



 Zwijamy w rulonik , boki podwijamy pod spód i wykładamy na blachę z papierem do pieczenia.



 Tak  zwiniętą roladę nakłuwamy widelcem raz po raz.


 Smarujemy mlekiem lub wodą i posypujemy kruszonką. Przykrywamy ściereczką odstawiamy na 30 minut.
Pieczemy w nagrzanym piekarniku 180C przez 30 minut. Po upieczeni możemy delikatnie polukrować. Niestety ja już nie zdążyłam. Gotowe.

                                        SMACZNEGO !!!


1 komentarz:

  1. bardzo lubię drożdżówki z jabłkiem, w moim domu zawsze szybko znikają :) smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń