sobota, 28 listopada 2015

TORCIK WISNIOWY - SMAK KTÓREGO DŁUGO NIE ZAPOMNISZ.POLECAM!!!

28 Listopad 2015

Witam. Dzisiaj przyszła mi ochota na czekoladowy torcik ale podczas pieczenia biszkoptu pomyślałam o torciku szwarcwaldzkim. Proponuje Wam moją szybką wersje torciku tradycyjnego dla kuchni niemieckiej.
Moja wersja nie jest słodka, bardzo delikatna i przyjemnie rozpływa się w ustach. Gorąco polecam.






TORCIK WIŚNIOWY.








SKŁADNIKI;
Biszkopt:
3 jajka
2 łyżki czubate mąki
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 łyżki kakao
2 łyżki cukru

Krem;
250 g serka mascarpone
200 g śmietany 30%
1 słoik wiśni
2 łyżki mąki ziemniaczanej




PRZYGOTOWANIE;


 Biszkopt: Ubijamy białka na sztywno i dodajemy rozmącone żółtka z cukrem odstawiamy mikser. Mieszamy wszystkie suche składniki. Pomalutku dodajemy przesiane przez sitko do masy jajecznej i delikatnie mieszamy. Pieczemy w180C przez 30 minut.


 Cały słoik wiśni przelewamy do garnka odlewamy 3 łyżki  soku -do ponczu. Gotujemy dodając mąkę ziemniaczaną- możemy rozpuścić w 2 łyżkach soku.Tak powstałą frużelinę odstawiamy do wystudzenia.

 Śmietanę ubijamy na sztywno i małymi porcjami dodajemy serek. Możemy dodać cukier waniliowy- ja nie dodałam nie lubię zbyt słodkich mas.


 Ostudzony biszkopt dzielimy na dwa płaty i każdy nasączamy ponczem: 3 łyżki soku +2 łyżki likieru wiśniowego.Na spód smarujemy połowę kremu na to wykładamy połowę frużeliny. Przykrywamy drugim płatem i powtarzamy czynność.


 Teraz pozostaje tylko udekorować nasz torcik. Ja użyłam pokruszonych pierników. Gotowe.



                                               SMACZNEGO!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz